23 juli 2009

Myair.com staakt vluchten


De Italiaanse low cost carrier MyAir.com moet vanaf vrijdag 24 juli alle vluchten staken. Dat zegt de Italiaanse luchtvaartautoriteit ENAC, die de vlieglicentie van de maatschappij heeft ingetrokken. MyAir.com is in financiële problemen en daardoor niet meer in staat een betrouwbare service te bieden, zo vindt ENAC.


Vanaf Schiphol vloog de maatschappij naar Rimini en Bari. Die laatste bestemming werd ook vanaf Brussel aangevlogen. De vloot bestaat uit een mix van Airbus A320's en Bombardier CRJ900's, die tot nader order aan de grond staan.

7 opmerkingen:

  1. En nu? Heb samen met mijn zoon een reis geboekt op 1 augustus naar Rimini. Zullen er nu andere vliegmaatschappijen de passagiers overnemen? Heeft iemand hier ervaring mee? We hebben onze tickets los gekocht op internet en het hotel ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben bang dat je dan je geld en tickets kwijt bent. Hou de website van Myair in de gaten om te zien of er een regeling wordt getroffen voor gedupeerden, maar die kans is helaas erg klein.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lees ook nog even het nieuwe bericht over Myair. Daarin staan mogelijkheden om je geld terug te krijgen vermeld. Het kan ook zijn dat je vlucht is overgenomen door een andere maatschappij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. m'n echtgenote en kindjes zitten nog in Martine-Franca en zouden 1 augustus terug naar huis komen. Is het best te wachten alvorens een ticket te boeken bij bv Alitalia of bestaat er een kans dat de vluchten van MyAir worden hervat....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het kan zijn dat er een alternatieve vlucht is geregeld, ik zou even proberen of het mogelijk is contact te krijgen met Myair.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb ook een ticket geboekt op 1 augustus naar Rimini. Heb al meerdere malen geprobeerd contact te zoeken, helaas zonder resultaat. Nu maar geprobeerd via de mail, mocht ik wat horen dan laat ik het weten. Ik vind het echt slecht dat je geen informatie krijgt over eventuele alternatieve vlucht of het terugkrijgen van je geld!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zat zelf in Bari toen My Air stopte met vliegen en het resultaat was: Een nieuw ticket kopen!!!

    BeantwoordenVerwijderen