28 juli 2009

Myair failliet verklaard


Volgens verschillende Italiaanse mediabronnen is Myair failliet verklaard. Dat betekent dat de maatschappij zal verdwijnen van Schiphol, en dat vele reizigers met een Myair ticket een andere oplossing moeten vinden.


Om het geld van je ticket terug te krijgen kun een een schadeformulier indienen bij je creditcard maatschappij. Om toch op de plaats van bestemming aan te komen zijn er verschillende low cost alternatieven:


- Ryanair van Dusseldorf Weeze naar Lamezia
- Transavia van Amsterdam naar Lamezia
- Ryanair van Eindhoven naar Pescara
- Transavia van Amsterdam naar Napels
- Air Berlin vanaf Dusseldorf naar Brindisi
- Tuifly van Keulen naar Bari

2 opmerkingen:

  1. Wat een waardeloze toestand. Wij waren heen met Myair gevlogen en terug zouden we 31 juli 2009 vliegen. Dat kon dus niet meer. En dat met een kind van anderhalf en moeders hoogzwanger. Niets gehoord van Myair, en ze hebben toch onze gegevens gekregen bij de boeking. We hebben een hoop moeten betalen om terug te komen en ik hoop dan ook dat mijn credicardmij mijn kosten kan terugvorderen. Maar ja, ik denk dan failliet is failliet...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We zaten in hetzelfde schuitje. Tickets al lang op voorhand betaald en op 31 juli merk je dan dat je niet terug kan. Ook wij hebben bij Alitalia nieuwe tickets moeten kopen. Best een dure reis al bij al. Ik probeer ook alsnog de kosten van de MyAir tickets te verhalen op de creditcard maatschappij. We zullen zien...

    BeantwoordenVerwijderen