21 oktober 2009

Retourtje Bali voor EUR 435

Goedkoop vliegen naar Azie kan, zoals ik al eerder schreef, sinds een aantal maanden dankzij Air Asia X. Deze week week een tip voor een vakantie in maart of april: het Indonesische eiland Bali. Te bereiken voor maar 435 euro. Een vlucht vanaf Amsterdam kost je in deze periode zo'n 600 euro. Dat betekent een besparing van maar liefst 165 euro per persoon.

De route op een rijtje:
Amsterdam-Londen Stansted. Met Easyjet retour in maart met Easyjet: 50 euro.
Londen Stansted -Kuala Lumpur. Met Air Asia X retour in maart: 335 euro
Kuala Lumpur-Bali. Met Air Asia retour in maart: 50 euro.

Totaal: 435 euro.

Overigens kun je, eenmaal aangekomen in Kuala Lumpur, uiteraard ook kiezen voor een andere Aziatische bestemming dan Bali. De maatschappij heeft een uitgebreid routenetwerk en brengt je volgens dit rekenvoorbeeld ook voor 470 euro heen en weer naar Taipei (Taiwan) of voor 650 euro naar Melbourne.

De routes zijn vooral voor backpackers interessant, aangezien het nog wel een lange zit is. Maar wil je goedkoop naar Azie of Australie, dan zit je zeker goed met Air Asia X.

1 opmerking:

  1. Zo dat is wel goedkoop. Maar inderdaad moet je er wel de tijd voor hebben. Ik twijfel of ik het zal doen want voor 200 euro meer vond ik een goedkoop vliegticket via www.VliegticketsTool.nl naar bali.

    Het is wel ongeveer de helf meer maar het is wel een erg lange zit hoor.

    Maar ik ga er nog even over nadenken.

    BeantwoordenVerwijderen